زمانی که اسانس ها در برابر احتباس آب و سلولیت موثر هستند
نوشته شده توسط : آریا

  سلولیت فقط یک نوع نیست، بلکه 4 نوع است. سلولیت یک بیماری دژنراتیو است، به همین دلیل، متأسفانه فقط می تواند بدتر شود و اساساً به همین دلیل است که در 4 مرحله خود را نشان می دهد.

دانستن مرحله سلولیت بسیار مهم است، یک ارزیابی پزشکی متخصص به شما می‌گوید که چگونه می‌توانید به بهترین نحو در این مشکل مداخله کنید، بدون اینکه وضعیت را با انتخاب‌های فردی و تصادفی بدتر کنید.

سلولیت مربوط به التهاب بافت‌های زیر جلدی است، بنابراین مراحل تکاملی متفاوتی در رابطه با میزان التهاب وجود دارد.

 

سلولیت فشرده:

در خانم های تناسب اندام که ورزش می کنند نیز بروز می کند، به طور کلی سلولیت در این حالت فقط روی ران ها و باسن ایجاد می شود، از نوع فشرده است، به این دلیل که در پوست های فشرده ظاهر می شود.

علت اصلی ممکن است گردش خون ضعیف ناشی از کار بیش از حد وریدی و سیستم لنفاوی باشد.

این مرحله از سلولیت راحت ترین درمان است. نوشیدن مقدار زیادی آب، کاهش مصرف سموم با غذا، ادامه فعالیت بدنی و استفاده از روغن های ضروری ممکن است مفید باشد.

 

سلولیت ادماتوز:

سلولیت ادماتوز یکی از موارد کمتر عمیق است، اما می تواند دردناک نیز باشد. علت اصلی این نوع سلولیت با تشکیل رکود مایعات در فضاهای بین بافتی بین سلول ها است، به طور کلی ناشی از بدتر شدن گردش خون است. سلولیت ادماتوز پوست را کم رنگ تر و کشسان می کند، از نظر زیبایی ظاهری آن دیگر یکنواخت نیست، پوست پرتقال و با ادم گسترده به نظر می رسد. معمولا در باسن و ران ها بروز می کند.

 

سلولیت نرم یا شل

سلولیت نرم اغلب در افرادی که به طور مداوم کاهش وزن و افزایش وزن دارند و/یا در زنان یائسه رخ می دهد. مناطقی که در این مورد بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند، ران، باسن و بازوها هستند.

در این مرحله پوست ظاهر گره‌ای به خود گرفته است، بنابراین ندول‌هایی که در پانیکولوس چربی ایجاد شده‌اند با لمس قابل درک هستند. این گره ها اسکلروتیزه نیز نامیده می شوند، آنها از رشته های کلاژن سخت شده تشکیل شده اند.

 

سلولیت نرم:

 

در این مرحله بدتر شدن همه علائم قبلی نشان داده شده است. این نشانه واضحی است که سلول های درم دیگر قادر به اکسیژن رسانی به خود نیستند.

 

سلولیت فیبری

عمدتاً به دلیل رکود گسترده و عمیق مایعات ایجاد می شود. این مرحله حاد سلولیت است زیرا مسمومیت ناشی از آن هم سلول های درم و هم سلول های لایه عمیق پوست (هیپودرم) را تحت تأثیر قرار می دهد. این نام سلولیت فیبری را گرفته است زیرا در این مرحله کلاژن تمایل به تشکیل الیاف بلند و غیر الاستیک شبیه ریشه دارد.

 

روغن های ضروری چه زمانی مفید هستند؟

اسانس ها می توانند بسیار موثر باشند، اما باید در نظر داشت که برای به دست آوردن نتایج ثابت و مشهود در کاهش سلولیت، استفاده از آنها از همان مراحل اولیه سلولیت ضروری است

.

هنگامی که نقص بیشتر و جدی تر می شود، لازم است به درمان های خاص دیگری مانند سلفینا متوسل شوید.

 

کدام موثرترین هستند؟

روغن عرعر یک متحد واقعی در برابر احتباس آب است: خواص آن تخلیه کننده است و گردش خون صحیح را بهبود می بخشد. ایده آل برای استفاده برای ماساژ تخلیه.

اسانس گریپ فروت برای پوست نشان داده شده است: می تواند آن را سفت و تقویت کند، بنابراین به مبارزه با ظاهر پوست پوست پرتقال کمک می کند.

اسانس توس یک داروی واقعی در برابر احتباس مایعات و وجود رکود در سیستم لنفاوی است و عمدتاً برای ماساژهای موضعی روی پاها، باسن و تمام نواحی آسیب دیده استفاده می شود.

اسانس سرو عملکرد میکروسیرکولاسیون خون را تقویت می کند، همچنین در مورد مویرگ ها بسیار مفید است، این یک عنصر اساسی برای ایجاد یک ترکیب ضد سلولیت است که روزانه برای ماساژهای هدفمند استفاده می شود. به این ترتیب مستقیماً روی پوست پوست پرتقال تأثیر می گذارد و باعث بهبود لحن و گردش خون می شود.

اسانس پرتقال تلخ سرشار از مواد موثره است که متابولیسم چربی را تحریک می کند، برای مقابله با سلولیت و تورم مفید است. در این صورت توصیه می شود مخلوطی برای حمام تهیه کنید، با پرتقال تلخ می توانید از تمام خواص سم زدایی و تخلیه لنفاوی آن در طول یک حمام دلپذیر بهره مند شوید.

اسانس رزماری دارای مواد فعال عملکردی است که سیستم لنفاوی را بهبود می بخشد، تخلیه مایعات اضافی را افزایش می دهد، چربی را حل می کند و گردش خون را بهبود می بخشد.

جوهر لیمو خاصیت تقویت کننده پوست دارد، همچنین گردش خون و سیستم لنفاوی را تحریک می کند و در برابر سلولیت، سنگینی شریانی، ادم و شکنندگی مویرگ ها عمل می کند.

 

اسانس ها چگونه استفاده می شوند؟

به طور کلی از آنها به دو روش ساده استفاده می شود: حمام معطر یا ماساژ دادن آنها بر روی نواحی آسیب دیده از سلولیت.

حمام با اسانس های ضد سلولیت: برای یک حمام موثر ضد سلولیت باید حدود 8 قطره از اسانس یا ترکیب روغن های انتخابی را استفاده کنید، آن را در 1 یا 2 قاشق غذاخوری نمک یا بی کربنات بریزید و سپس مخلوط را در آب حل کنید. وان.

یک اسکراب قبلی بدن، قبل از غوطه وری در وان، می تواند به جذب مواد فعال کمک کند. به این ترتیب به لطف گرمای آب که منافذ پوست را باز می کند، اسانس ها بهتر به پوست نفوذ می کنند. حداقل 20 دقیقه استحمام لازم است، در این مدت می توان نواحی دارای سلولیت را ماساژ داد تا گردش خون صحیح تحریک شود و اگر خوب انجام شود ادرار آور نیز می شود.

 

خود ماساژ با اسانس های ضد سلولیت

در مورد ماساژ، همیشه باید با استفاده از یک روغن پایه مانند روغن بادام شیرین یا روغن زیتون انجام شود که در آن می توانید قطره های اسانس را رقیق کنید، با در نظر گرفتن اینکه برای 30 میلی لیتر روغن گیاهی به 15 قطره روغن ضروری نیاز دارید.

سپس ماساژ را ادامه دهید که باید حداقل 15-20 دقیقه در روز یا در هر صورت حداقل 3 بار در هفته انجام شود. حرکات باید دایره ای و آهسته، اما تعیین کننده باشند، باید جهت دقیقی را دنبال کنند، یعنی از پایین به بالا.

در دوران بارداری از روغن های ضروری استفاده نکنید.

 

پیری زودرس پوست، سن مهم نیست

14 فوریه 2019/ در اخبار / توسط ti2g76t1

 

 

سن بیولوژیکی ممکن است همیشه با آنچه که ما در آینه نگاه می کنیم منطبق نباشد.

 

در واقع، پیری پوست علاوه بر عوامل ذاتی DNA ما، توسط عوامل خارجی نیز قابل تعیین است. بنابراین پیری چیزی نیست جز تجلی مجموعه ای از عوامل تعیین کننده آن، عواملی که منشأ فیزیولوژیکی بدن ما دارند و عوامل خارجی بدن ما، مانند عوامل محیطی.

 

در مورد عوامل فردی مستعد پیری، یعنی ماهیتی فیزیولوژیکی و ذهنی، متأسفانه تنها با اصلاح لکه ها می توان اقدام کرد، اما آنچه امروز به آن خواهیم پرداخت، جنبه های مربوط به عوامل خارجی تعیین کننده پیری پوست است.

عوامل خارجی که می توانند پیری پوست را افزایش دهند عموماً با استرس محیطی مانند تابش خورشید، باد، سرما، مه دود نشان داده می شوند.

پیری نوری یکی از اصلی ترین عواملی است که به زوال سلولی پوست کمک می کند، عمدتاً در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شود و باعث شروع لک های مختلف می شود که دقیقاً از انحطاط سلول ها تجلی می یابد.

 

Photoaging چیست؟

پوست یک اندام واقعی است، اما عضوی که دائما در حال تغییر است.

هنگامی که ما جوان هستیم، بین سنتز کلاژن جدید توسط فیبروبلاست ها (سلول های درم) و تخریب کلاژن توسط برخی مولکول ها تعادل وجود دارد.

این مکانیسم زمانی تسریع می‌شود که تغییرات عمیقی در فیبروبلاست‌ها ایجاد شود که بازیابی کلاژن را تغییر می‌دهد و در نتیجه روند پیری پوست سریع می‌شود.

اشعه ماوراء بنفش منتقل شده توسط خورشید یکی از دلایل اصلی پیری زودرس پوست است، زیرا آسیب مزمن ناشی از اشعه ماوراء بنفش به فیبروپلاست ها منجر به تغییرات اولیه پوست می شود که به تغییرات فیزیولوژیکی اضافه می شود و باعث ایجاد چین و چروک و شیار می شود. ، کم آبی بدن، آتونی و در جدی ترین اشکال حتی سرطان.

خطر ابتلا به سرطان پوست با میزان پیری پوست متناسب است.

 

علل پیری نور چیست؟

بنابراین تابش خورشید باعث آسیب جدی به ساختارهای سلولی پوست (فیبروپلاست) می شود، قادر به افزایش فرآیندهای اکسیداتیو و بی ثباتی و همچنین افزایش خطر آسیب به DNA است. این تغییرات عمیق سلول‌های پوست و بی‌ثباتی آن‌ها در مکانیسم چرخش، منجر به عدم تعادل در تولید کلاژن و در بازسازی الیاف همبند آسیب‌دیده می‌شود.

استرس اکسیداتیو ناشی از آلودگی و دود، یکی دیگر از عوامل عدم تعادل در متابولیسم کلاژن است، همچنین در این صورت شاهد تسریع روند پیری پوست هستیم.

 

تظاهراتی که به ما هشدار می دهد که با پیری زودرس پوست مواجه هستیم عبارتند از:

 

از دست دادن استحکام پوست

نازک شدن درم

چین و چروک های گسترده تر و عمیق تر

پوست خشک

افلیدس

از دست دادن تن و خاصیت ارتجاعی

لکه های خورشیدی و/یا هایپرپیگمانتاسیون منتشر.

کراتوز اکتینیک

اتساع عروق خونی

سرطان های پوست

پیشگیری از پیری نوری:

 

به وضوح با محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور خورشید، پیشگیری از پیری نوری انجام می شود.

محافظت از خود با لوسیون های ضد آفتاب با طیف بالا در طول سال بسیار مهم است، به خصوص در قسمت هایی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند، مانند صورت و دست ها. علاوه بر این، از تخت های برنزه کننده و لامپ ها باید اجتناب شود. پیروی از یک سبک زندگی سالم می تواند تفاوت را ایجاد کند، یک رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات، نوشیدن آب فراوان و عدم استعمال دخانیات، هم پوست و هم سلامت بدن را به طور کلی بهبود می بخشد.

 

آیا من در معرض پیری زودرس پوست هستم؟

همانطور که دیدیم، آسیب ناشی از پیری نوری می‌تواند منجر به عواقب جدی‌تر زیبایی شناختی و سیستمیک شود. بنابراین، قبل از هر چیز، بسیار مهم است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید، که معاینه کامل پوست و آسیب های قابل مشاهده را انجام می دهد، این امر همچنین امکان ایجاد مناسب ترین درمان را فراهم می کند.

 

درمان‌های ضد پیری:

هدف درمان پیری نوری، اول از همه، پس‌رفت فرآیندهای اکسیداتیو، حمایت از بازسازی سلولی و کلاژن جدید است.

هدف دیگر از بین بردن سلول های سرطانی بالقوه است.

 

این عمل را می توان با:

 

درمان فوتودینامیک (PDT)؛

لایه برداری

تحریک کلاژن با تکنیک نیدلینگ (درمارولر)

نماد لیزر درمانی

در اینجا نحوه از بین بردن مویرگ های روی صورت خود به سرعت توضیح داده شده است

 

 

اگر فقط زمانی که احساس خجالت یا خجالت می‌کنید سرخ نمی‌شوید، احتمالاً با یک مشکل پوستی حساس روبرو هستید. کوپروز یک لک بسیار شایع است، مویرگ ها، سیاهرگ های بسیار کوچک است که در نواحی خاصی از صورت ظاهر می شوند.

وقتی در آینه نگاه می‌کنید، متوجه لکه‌های قرمز و مویرگ‌ها، به‌ویژه روی گونه‌ها، پیشانی یا گردن و دکلته می‌شوید، علت آن می‌تواند کوپروز یا روزاسه باشد.

در این موارد می توان از مکمل ها و ضدآفتاب ها برای محدود کردن تشکیل آن و به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کرد، اما برای رفع مشکل موجود کافی نیست.

 

پیشگیری:

همانطور که گفتیم، کوپروز یا روزاسه در مورد پوست‌های حساس رخ می‌دهد، این می‌تواند هم به دلیل استعداد ژنتیکی و هم به دلیل عوامل داخلی یا خارجی بدن ما ایجاد شود.

کوپروز اغلب گذرا است، این مربوط به مواردی است که در آن پوست در معرض استرس محیطی موقتی قرار می گیرد، به عنوان مثال در برف یا کنار دریا، زمانی که فرد به اندازه کافی از خود در برابر تشعشعات خورشیدی یا سرما محافظت نمی کند.

در موارد دیگر می‌تواند ادامه داشته باشد و می‌تواند نشانه‌ای از عدم تعادل هورمونی یا استعداد ژنتیکی باشد که همزمان با پیری پوست رخ می‌دهد.

یک راه عالی برای جلوگیری از این خطر یا اطمینان از عدم پیشرفت آن، استفاده از لوسیون ضد آفتاب با طیف محافظ بالا است، کاری که باید روزانه انجام شود.

بنابراین کرم ضد آفتاب می تواند مفید باشد، زیرا نور خورشید و همچنین سرما، دود و باد عوامل محیطی هستند که باعث قرمزی پوست می شوند.

تا آنجا که به جنبه هورمونی مربوط می شود، همیشه توصیه می شود برای تعیین منشاء این لک تحت معاینه تخصصی قرار بگیرید.

خوشبختانه امروزه می توان رشد روزاسه و کوپروز را تحت کنترل داشت و آنها را درمان کرد تا زمانی که لکه تقریباً به طور کامل از بین برود.

 

درمان و برداشتن مویرگ ها با روش لیزر آیکون:

آیکن لیزری نسل جدید است که از پرتو نور پرقدرت برای نفوذ به زیر سطح پوست استفاده می کند. این دستگاه قدرتمند دارای تاییدیه FDA و تاییدیه CE، عیوب مختلف از جمله لکه های خورشیدی در هر درجه، کوپروز و روزاسه را از بین می برد.

آیکون مجهز به هندپیس های خاصی است که بر اساس لکه ای که باید درمان شود، دقیقاً برای اطمینان از درمان خاص بسته به مشکل. روی هندپیس آیکون، فناوری خنک‌کننده سطحی نیز وجود دارد که دمای پوست را دائماً پایین‌تر نگه می‌دارد و راحتی بیشتر بیمار را در طول عمل تضمین می‌کند و خطر آسیب ناشی از درمان را به حداقل می‌رساند.

بنابراین آیکون وسیله ای ایمن است که برای ضربه زدن به نواحی پوستی که قرار است با دقت فوق العاده ای درمان شوند طراحی شده است.

لیزر اضافی به طور موثری تولید کلاژن را تحریک می کند، پوست را سفت می کند و آن را به وضوح صاف تر، روشن تر، جوان تر و در نهایت بدون مویرگ می کند. بنابراین می توانید

سود مضاعف را مشاهده کنید.

نشانه :

 

لکه های خورشیدی و دیسکرومی،

لکه های سنی،

روزاسه و مویرگ ها،

جوان سازی پوست.

درمان به طور کلی مدت زمان کوتاهی دارد، حدود 15 تا 30 دقیقه، تعداد جلسات می تواند متغیر باشد، بر اساس درجه لک قابل درمان، به طور کلی 1-3 جلسه برای مشاهده نتایج کافی است.

 

لیفتینگ نرم صورت در برابر افتادگی پوست صورت

 

 

با گذشت زمان حجم های صورت چه در سطح و چه در عمق تغییر می کند، پوست به تدریج خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، توده چربی حرکت می کند و حتی ماهیچه ها دیگر به اندازه کافی تقویت نمی شوند. هنگامی که بیضی صورت شروع به شل شدن می کند، به دلیل از بین رفتن رنگ پوست، ما در مورد یک فرآیند فیزیولوژیکی صحبت می کنیم.

 

دلایلی که با افزایش سن، حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد چیست؟

بنابراین روند پیری صورت نشان دهنده تغییر حجم بیضی است، به ویژه در ناحیه ای که از گوشه داخلی چشم تا وسط گونه می رود.

این ناحیه که به آن «دره اشک» نیز می‌گویند، با تغییر قاب صورت حرکت می‌کند و در نتیجه فرورفتگی‌ها و سایه‌ها را به وجود می‌آورد که اولین نشانه از شکست لحن است.

مشکل افتادگی پوست صورت می‌تواند زنان جوان را در سن 35 سالگی، به ویژه آنهایی که بین 20 تا 30 سالگی وزن قابل توجهی از بدن خود را از دست داده‌اند، درگیر کند.

در پوست بالغ، شل شدن پوست صورت به دلیل کندی فیزیولوژیکی متابولیسم سلولی، هم به دلیل زمان و هم به دلیل تغییرات هورمونی مربوطه اتفاق می‌افتد.

این روند پیری همچنین می تواند ناشی از یک سبک زندگی نادرست باشد یا بدتر شود: رژیم غذایی نامناسب، استفاده بیش از حد از الکل، سیگار کشیدن یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند منجر به آسیب به کلاژن و ساختار سلولی پوست شود.

 

آنچه در پوست اتفاق می افتد به این شرح است:

در اپیدرم:

پوست هیدراته خود را از دست می دهد و سنتز سرامیدها کاهش می یابد و همچنین سرعت تجدید سلول کاهش می یابد.

محل اتصال درمو-اپیدرمی صاف می شود و تبادلات بین دو بخش پوست را کاهش می دهد.

در درم:

سلول‌های پوست، فیبروبلاست‌ها، کارایی کمتری پیدا می‌کنند، از دست دادن کلاژن و الاستین افزایش می‌یابد و باعث از بین رفتن استحکام می‌شود. گلیکاسیون، یعنی سفت شدن فیبرهای کلاژن، چین و چروک و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست را نیز برجسته می کند. در نهایت، اسید هیالورونیک کاهش می‌یابد و کیفیت پایین‌تری پیدا می‌کند، که منجر به از دست دادن تراکم ماتریکس خارج سلولی می‌شود، بنابراین درم نازک می‌شود.

 

به این صورت است که روی صورت ظاهر می‌شود:

صورت‌های کشیده یا رژه‌دار تمایل به فرورفتن خود دارند، در حالی که صورت‌های گرد آویزان می‌شوند، با ظاهر افتادگی گونه‌ها یا چانه دوتایی.

چین و چروک بین ابروها و چین نازولبیال برجسته شده و چین "تلخ" لب نیز ظاهر می شود.

همه زنان در افتادگی پوست صورت رفتار یکسانی از خود نشان نمی‌دهند: صورتی با گونه‌های برجسته و چانه‌ای آشکار بهتر از

چهره‌ای با ساختار کمتر پیر می‌شود.

در صورت جوان، بیضی صورت دارای یک شکل "V" است که راس آن چانه و گوشه های آن استخوان گونه یا ابرو است. با افزایش سن، این V معکوس می شود و راس V به پیشانی و پایه به سمت گونه هایی که اکنون افتاده اند حرکت می کند. چهره حالتی خسته و خسته به خود می گیرد.

 

لیفتینگ نرم چیست و چگونه در برابر افتادگی پوست صورت عمل می کند:

 

لیفتینگ با نخ های بیورویتالیزه و کششی درمانی است که شامل استفاده از نخ های کششی است که در موقعیت های استراتژیک قرار می گیرند و در بردارهایی که تون وجود ندارد اثر کششی ایجاد می کنند. این روش را می توان بر روی گردن، پیشانی و یک سوم میانی تحتانی صورت انجام داد.

اولین نتایج چه زمانی قابل مشاهده خواهند بود و چه مدت ماندگاری دارند؟

این به طور خاص به درجه پیری سلولی بیمار بستگی دارد، اما به طور کلی نتایج از چند ساعت پس از درمان تا 3-4 هفته بعد قابل مشاهده است، یعنی زمانی که بافت شروع به تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک جدید می کند. . نتایج بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده است بنابراین در طی چند هفته افزایش می یابد و بله

آنها برای حدود 12-18 ماه یا حتی بیشتر تثبیت خواهند شد.

زمان بهبودی پس از درمان و عوارض جانبی: به طور کلی، نتایج پس از درمان اغلب گذرا هستند و می‌توانند حداکثر چند روز طول بکشند، تنها در پیچیده‌ترین روش‌ها رخ می‌دهند و شامل حداقل تورم همراه با کبودی خفیف در نقاط استفاده می‌شوند. از سیم ها

 

اقدامات احتیاطی قبل و بعد از درمان چیست؟ قبل از

: توصیه می شود از مصرف داروهای ضد التهابی و الکل در 24 ساعت قبل از درمان خودداری کنید . 

 

شاید علاقمند باشید:

 

نحوه و زمان استفاده از ماسک چشم





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: